کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) میهمان مردم بروجرد
تسنیم گزارش می‌دهد
کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) میهمان مردم بروجرد
 
امروز آفتاب از سمت مشرق جغرافیای عاشقی طلوع کرده و کاروانی از نور و برکت میزبان شهر فرزانگان شهرستان بروجرد شده است تا با تلألؤ حضور خودگرد غفلت بزداید از نگاه سبز دلدادگی‌مان.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، صبح خیلی زود آنگاه‌که اذان میهمان گلدسته‌های شهر می‌شود به‌پای بوسی و عرض ارادت به آستان امامزاده جعفر(ع) بروجرد با پرچمی سبز گواه از ابلاغ سلام آن بانوی معصومه مشرف شده تا با نغمه‌های داوودی زیارت عاشورا فضایی آکنده و لبریز از مهربانی را برای هجوم چشم‌های خیره و منتظر تداعی کنند.
 
سبزی پرچم گنبد طلائیت ما را به میهمانی معصومیت نگاهت در بدو ورود به کشور محبان اهل‌بیت می‌برد آنجا که تمامی اهل قم کجاوه آراسته و دسته‌های گل به دست با نذر قربانی به پیشواز قدوم مبارکت می‌آیند تا بگویند از این توفیق سر به آستان ربوبی حضرت حق سائیده و توفیق میزبانیشان را شکر بسیار می‌گوییم.
 
امروز اما به یاد آن روزگاران دور مردمان شهر بروجرد در پرتو نگاه طلایی افق چشم‌ها خیره به سبز گنبد طلایت شده و دست بر سینه نهاده و اشک حلقه در چشم دوانده با قلبی مالامال از عشق تو سلامی می‌دهند به پهنای آسمان به عصمت معصومیتت که با قدوم نازنینت شهرشان را منوراز نور ساخته‌ای:
 
السَّلَامُ عَلَیْكِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ» و قلبی آرام گوشه لب گزیده و اشک از دیدگان جاری ساخته که «یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ
 
 
 
 
 
پس‌ازآن نوبت به دیدار از بیمارانی می‌رسد که ناامید از همه‌جا بند دل خویش بر آستان عشق اهل‌بیت(ع) گره‌زده و در پرتو نگاه غم‌آلود خود دنیایی از امید را ترجمان می‌کنند و مگر می‌شود دست بر تبرک سبز آستانت کشند و بر دیدگان نهند و شفایشان مرحمت نکنی! چراکه بارها شنیده و به چشم دیده‌ایم که این است آئین و خُلق شما که «عادَتَکُمُ الاِحسان وَ سجیتُکُمُ الکَرَم»
 
و چقدر سخت است انبوه بیماری را یک‌تنه باجان کشیدن و کسی فراسوی شهر بی‌آنکه بدانی تو را یاد کند و سفیران خود را برای عیادتت به‌سوی توراهی کند با تبرکی از آستانت و اگر بگویم حدیث دلدادگی عاشق و معشوق است بیراه نرفته‌ام.
 
دیدار با یادگاران دفاع مقدس آن‌ها که رمز عملیات‌هایشان زمزمه‌های یا زهرا(س) بوده است و یادآوری فضای آن روزهای ایثار و مقاومت در کنار جانبازان و خانواده‌های شهدا عطر حضور خادمان در شهرستان بروجرد را دوچندان می‌کند.
 
در میان انبوه چشمان منتظری که از ساعت‌ها پیش خود را برای زیارت پرچم سبز گنبد طلائی آستانه کریمه اهل‌بیت(ع) به حسینیه سیدالشهدا بروجرد رسانده‌اند، نگاه در نگاه می‌پیچد و زمزمه در زمزمه گم می‌شود؛ در بدو ورود کاروان هرکسی تلاش می‌کند تا با کشیدن دست بر روی این سبزقبای بهشتی و پس‌ازآن کشیدن بر چشمان خود جان‌ودل روح را فضایی دیگر بخشد و به تبرک از این آستان دل خود را صیقل دهد.
 
 
 
نوحه‌خوانی خادمان در روز رحلت جان‌گداز بانوی مشرق زمین در این مراسم شنیدنی است و مگر می‌شود با حضور سفیرانش دلی نشکند و آرزویی به وصال منتهی نشود؟!
 
پس‌ازآن میهمانی مردمان شهر را به‌قصد تبرک از آستان امامزاده ابوالحسن(ع) بروجرد ترک می‌کنیم تا به یادگار موسی بی جعفر از خواهر بزرگوارشان سلامی ابلاغ نماییم، نماز را که در آستانه مقدس این امامزاده به جماعت می‌خوانی قصد عزیمت می‌کنند به دیگر شهرهای استان لرستان تا تبرک آستانه مقدسه را به میهمانی چشمان منتظر مردمان این استان ببرند.
 
و در بدرقه راهشان این‌گونه زمزمه می‌کنیم که:
 
بی‌سبب نیست شما جلوه اسرار شدی                اولین فاطمه هستی که حرم دار شدی
 
حجت‌الاسلام ﻣﺤﻤﺪﻫﺎﺩﯼ ﻓﺮﺯﺍﻧﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻫﻤﺮﺍه کارﻭﺍﻥ بابیان کراماتی از فضیلت‌های حضرت معصومه(س) گفت: هدف از حرکت کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) و سفر آن‌ها به نقاط مختلف کشور اشاعه فرهنگ ناب اهل‌بیت علیهم‌السلام است.
 
وی شناخت حضرات معصومین علیهم‌السلام را از وظایف مبلغان دینی برشمرد و افزود: معرفی اجمالی حضرت فاطمه معصومه(س) و گسترش صحن‌های معنوی ایشان در سراسر کشور به‌گونه‌ای که هر شهر یک صحن برای حضرت باشد ازجمله اهداف حرکت این کاروان است.
 
 
 
فرزانه بابیان اینکه در این کاروان از حضور مداحان و خدام حرم حضرت معصومه(س) استفاده‌شده است، بیان کرد: حضور مادحین و خادمین حضرت معصومه(س) و حرکت آن‌ها به نقاط مختلف کشور ازجمله استان لرستان فرصتی مناسب برای ابلاغ سلام تولیت حرم ایشان به مردم است تا از این طریق انس و الفت مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت روزبه‌روز بیشتر شود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی با تسلیت ایام سوگواری حضرت معصومه(س) ایشان را فاطمه ثانی خطاب کرده که توفیق میزبانی حرم مطهر ایشان به مردم ایران عنایت شده و گفت: عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام در میان شهروندان بروجردی همچون دیگر شهرهای کشور موج می‌زند و علاقه‌ای وصف‌ناشدنی آن‌ها به حضرت معصومه(س) نشان از حب ولایت آن‌ها است.
 
وی این حرکت فرهنگی را بسیار تأثیرگذار و شایسته تقدیر عنوان کرد و افزود: این اقدام شایسته تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) در ارتقاء سطح باورهای اعتقادی مردم نقشی عمیق و گسترده دارد و می‌تواند ارتباط آن‌ها را با حضرات معصومین علیهم‌السلام قوت بخشد.
 
گزارش از الهام شاهدپور

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: گزارش های کانون ریحانه ، فرهنگی ــ اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 4 بهمن 1394برچسب:کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) میهمان مردم بروجرد, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : الف.شین |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • داتیس چت